Triumph Street Triple RS (2023)

Další z naháčů vyšší střední kategorie, kterého jsem měl možnost testovat, byl Triumph Street Triple RS modelového roku 2023. Dosud jsem otestoval Kawu Z900 SE, Yamahu MT-09 SP (testy už vyšly) a také Ducati Monstera SP (o tom ještě bude řeč) a od Street Triple jsem měl velká očekávání.

Hned na úvod řeknu, že očekávání splnil, protože ho ze shora testovaných motorek považuji za nejlepší. Dále si řekneme proč.

Začnu u designu, který je hodně svůj. Poznávacím znakem jsou „vystrčená“ přední světla trochu evokující hmyzí charakter. Není to ale nic ošklivého jako u Yamahy MT-09. Ano, je to specifické, ale proporčně to funguje. Motorka vypadá dobře a nebojíte se si ji postavit do garáže. Pravda, testovaný exemplář byl v nezajímavé šedé barvě, ale měl jsem možnost ho vidět v červené a to motorce moc slušelo. Nějaké ty barvičky určitě doporučím objednat; motorka pak bude dělat o to větší radost.

Pojďme ale jezdit. Výkon motoru uvádí Triumph 130 koní ve 12 tisících a točivý moment 80 Nm v 9 a půl. Objem je, abychom nezapomněli, 765 kubíků, což je nejméně z testovaných motorek. Jak se ukazuje hned při prvním rozjezdu, motor je fantastický. Kultivovaný, dole dostatečně silný a s lehkou výkonovou špičkou. Jeho hlavní předností je sametový chod. Žádné cukání jako u Yamahy a žádné vibrace jako u Ducati. Na plyn můžete jít uprostřed zatáčky a odmění vás svojí lineárností a plynulostí zátahu. Překvapivě slušně jede odspoda, i když menší objem a tedy i menší točivý moment napovídají o opaku, a naopak se nekoná nějaký prudký zátah před omezovačem (jak jsem čekal). Očekával jsem projev „šestky“, tj. dole chcíplé a nahoře zátah a bylo to ve skutečnosti opačně. Podobně jako u shora zmiňovaného Zeda, který překvapivě jel dole a ve středním pásmu, ale nahoře už se toho moc víc nedělo.

Motor tedy hodnotím jako nejlepší ze všech shora testovaných. Nejvíc se podobá projevem řadovým litrovým čtyřválcům (např. od BMW), na které jsem zvyklý.

Co se ostatních komponent týče, fungovalo všechno perfektně. Podvozek má tu správnou tuhost, převodovka a quickshifter tam kopou kvalty jedna radost. Velkou pochvalu zaslouží brzdy. Jsou tam Stylemy od Bremba. Stejné brzdy byly na Monsterovi, ale zdaleka nefungovaly tak dobře. Tady fungují perfektně – ideální zákus i síla.

Co jsem od Streeta čekal a co splnil, byla ovladatelnost. Vodí se jako kolo. Lehce a snadno. Stačí pomyslet a zatáčí.

Ergonomie je naháčová, takže pohodlnější pozice, stupačky níž, ze sedla snadno dostat na zem. Ani menší postavy nebo holky nebudou mít problém motorku ovládat.

Displej je přehledný (slyšel jsem na něj různé kritiky), ale hodnoty se odečítaly snadno a bez problémů.

Za mne z těch 4 motorek zatím nejlepší a rozhodně doporučuju.

Tomáš Beran

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*