Piaggio MP3 400 hpe

Aktuálně testujeme v naší redakci nové Piaggio MP3 400 hpe, což je unikátní tříkolka, kterou testujeme poprvé. Na motorkách a skútrech jsme toho najezdili už hodně, ale dvě přední kola jsme tu ještě neměli.

V podstatě se jedná o tříkolový skútr s motorem o objemu 400 ccm, za jehož konstrukcí je myšlenka přidat více stability do jednostopého světa skútrů, resp. v tomto konkrétním případě maxiskútrů s objemem kolem 400 kubíků. Tato „čtyřstovka“ je evolucí modelu MP3 300, se kterým sdílí rozměry a rám, ale má větší objem.

K technice se dostanu za chvíli, ale čtenáře bude asi nejvíc zajímat, jak to vlastně jezdí, protože to nemá klasicky jedno kolo vepředu, ale dvě. V tomto případě mají 13 palců. Takže jak se MP3 řídí?

Úplně stejně jako klasický skútr. Systém inovativního odpružení funguje naprosto jednoduše a i tuto tříkolku ovládáte jako skútra. Samozřejmě musíte jednotlivé kroky přizpůsobit váze tohoto skútru, protože s pohotovostní hmotností 244 kilo už se řadí mezi maxiskútry, nicméně malá 13 palcová přední kola poskytují dostatečnou hbitost a agilitu. Jakmile si na to zvyknete, překlápíte MP3 jako klasického skútra. Že má vepředu dvě kola se proto na ovladatelnosti nijak negativně neprojevuje.

Dvě kola vpředu a možnost aretace je ovšem úžasná vychytávka, kterou normálně nezažijete. Systém aretace umožňuje, že skútr sám stojí a nohy si můžete dát nahoru. Funguje, když skútr stojí nebo pod 5 km/h. A jak padne zelená, jen vezmete za heft a s rozjezdem se aretace vypne. Paráda!

Aretace se zapíná přepínačem na pravé straně řidítek a jeho aktuální nastavení (zapnuto/vypnuto) vidíte jednak na palubce a také jste vždy informováni zvukovým signálem, když nastavení změníte. Ten pocit, kdy máte nohy nahoře a skútr stojí sám, je neobvykle osvobozující. MP3 má navíc nožní brzdu, takže (aby vám to nejelo samo dopředu nebo dozadu) se lehce o ní nohou opřete a jinak ruce a nohy nepotřebujete.

Když už se bavíme o tom, jak to jezdí, na jednu věc je ale nutné u toho modelu myslet. „Čtyřstovka“ už není primárně určená do města, protože je přece jen širší. Není to útlounká 125, se kterou se propletete každou škvírkou mezi auty, takže projíždět kolonami aut vyžaduje víc plánovat. Prostě se všude nevejdete.

Tomu ostatně odpovídá i kubatura a výkon. 35 koní už je dost na to, aby skútr svižně upaloval a taky to umí. Skvěle se cítí na dálnici nebo na Jižní spojce. Výkonu má dost, abyste se snadno připojili mezi auta nebo bezpečně zrychlili. Větší objem, lepší dynamika a také větší pohodlí je předurčuje pro příměstské dojíždění. Pokud se proplétáte každý den hustou kolonou, volte menší model. Pokud ale např. dojíždíte do Prahy z jejího okolí, je perfektní volbou.

Celkově hodnotíme MP3 400 jako povedený skútr. Příjemně potěšil svou lehkou ovladatelností, bezpečností (hlavně kvůli schopnosti sám stát), komfortem (sedadlo spolujezdce je jako křeslo) a jízdní dynamikou.

Tomáš Beran

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*