Kawasaki Z900 SE – redakční minitest

V redakci jsme měli možnost krátce otestovat naháče střední třídy od Kawasaki, jmenovitě Z900 SE modelového ročníku 2023.

Z900 SE je vylepšená verze standardního „Zeda“, když vzadu najdete nastavitelný tlumič od Ohlinsu, zesílenou přední vidlice (taky zlatá, ale není od Ohlinsu) a vpředu pak radiální brzdovou pumpu a čtyřpístková Bremba.

Když jsem na parkovišti Z900 okukoval, designově mne na něm nic nerušilo (což se o některých jiných japonských naháčích říct bohužel nedá). SE má pěkné zelené lakování a zlaté podvozkové komponenty dobře ladí k celkovému designu. Jedinou vadou na kráse je sériová koncovka výfuku, která na svou velikost produkuje minimum pěkného zvuku, což ale není nic, co se by nedalo snadno vyřešit laďákem.

Po nasednutí mne přívítá dobrá ergonomie, širší a dopředu se rozšiřující tvar nádrže a sání (inu, někam se ten čtyřválec musí vejít). Budíky jsou dobře čitelné a všechny ovládací prvky jsou tam, kde je čekám. Jak vyjedu, hned se na motorce cítím dobře a můžu tahat. Spojka zabírá lehce a okamžitě (to mám rád).

Prvním (velmi příjemným) překvapením je chuť motorky tahat ve spodních otáčkách. Chvilkami se musím ujistit, že jsem opravdu vzal za trojku ve třech tisících otáčkách a motorka tak pěkně jede odspodu. To jsem nečekal. U řadového čtyřválce jsem čekal mdlý spodek a ostřejší vršek. Ale ono je to přesně naopak. Spodek je hladký a kultivovaný, ale přitom dost silný. Skoro jako dvouválec. Kouknu do údajů o točivém momentu a skoro 100 Nm v 7 700 otáčkách to vysvětluje.

Spodek a střed jsou opravdu moc příjemné. Není nutné extra podřazovat a motor má spoustu sil na rychlé předjetí a na blbnutí kolem komína. Nečekejte ale žádnou špičku. Motor už se nahoře k ničemu nenadechne; to nejlepší ze sebe dal v dolním a středním spektru, což bych u této koncepce nečekal. Ale je to vlastně špatně? Všechno záleží na tom, co od motorky očekáváte. Motor je skvělý na vyblbnutí po okreskách, ale na okruhu nebo na dlouhých rovinkách by se moc nechytal. Pokud ale chcete zábavnou motorku, je „Zetko“ super volbou.

Jediné, co bych tady vytknul, je trochu ucukanější projev v nejsportovnějším režimu. Pokud chcete lehce korigovat plyn, je nutné si nakalibrovat jemně zápěstí, protože plyn je citlivý i na malé změny pootočení.

Jak je uvedeno výše, zadní „brko“ je od Ohlinsu. K podvozku není co vytknout – působí sametově a pěkně žehlí díry na silnici. Pocitově mi přišel trochu měkčí, než jsem zvyklý, ale pod plynem v zatáčce poslušně zaklekne a nenechá se rozhodit. Na to, že má Kawa přes 210 natankovaná, tak pocitově tak těžká nepůsobí. Do zatáček se skládá ochotně, směr mění pomocí myšlenky, moc příjemná. Samozřejmě je to naháč, takže od cca 170 už na ní začalo dost foukat, ale tohle není motka, se kterou byste chtěli lítat přes 200. Víc si budete užívat zatáčky v rychlostech nižších, ale s úsměvem od ucha k uchu.

Co se převodovky týče, tak u té vidím jedinou podstatnou slabinu celé motorky, a to absenci quickshifteru, který není možné objednat ani jako příplatkovu výbavu. Velká škoda. Alespoň nahoru by se opravdu hodil, protože by se s motorkou dalo blbnout ještě víc.

Celkově hodnotím Z900 SE jako povedenou motorku. Ve své kategorii navíc za dobrou cenu 285 000 Kč. Dodělat quickshifter, vyměnit výfuk a možná si trochu pohrát ještě s brzdami, tak je to top naháč střední kategorie. Moc se mi líbil a zanechal velmi dobrý dojem – doporučuju.

Tomáš Beran

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*