Vespa 300 GTS 75″ Anniversario

Italská Vespa, jakožto člen koncernu Piaggio, si pro letošní sezonu připravila nádhernou limitovanou verzi jejího skútru 300 GTS. Jak název této limitované verze napovídá, jedná se o speciální kousek k 75. výročí zahájení výroby. Tuto skutečnost jasně napovídá i speciální plaketa přímo na skútru s nápisem „1946-2021“. Že se jedná o limitovanou verzi k tomuto výročí poznáte i z nápisu na boku, kde se skví velká „75ka“.

Základem této verze je standardní Vespa 300 GTS doplněná dále o specifický lak a důraz na jednotlivé retro prvky. Krásné kulaté světlo, spousty chromovaných lišt, chromovaný nosič zavazadel, chromovaná zrcátka (ve kterých je vše velmi dobře i vidět)  a další a další prvky.

Po designové stránce je to pastva pro oči odkazující na dědictví této značky. Při jakémkoli pohledu se nemůžete splést, že se jedná o Vespu – klasika v čistém formátu.

Co se pracoviště řidiče týče, přivítá Vás plnobarevný TFT displej, na kterém jsou jednotlivé informace jasně čitelné. Prim pak hraje ukazatel rychlosti (otáčkoměr se nezobrazuje). Skútr je velmi kompaktní, takže řídítka jsou blízko a i displej máte spíš pod sebou. Moc často na něj ale stejně koukat nebudete a spíš si budete užívat radost z ovládání a vítr ve vlasech (obrazně řečeno).

Pokud se podíváme pod speciálně lakované kapoty na techniku, tak tuto Vespu pohání jednoválcový motor o objemu 280 kubíků. Maximální výkon má hodnotu 17,5 kW (23,8 koní) v 8 250 otáčkách. Síly má skůtr dost a dost a zejména odpaly z křižovatek zanechávají auta daleko za sebou, dávno předtím, než někde stihnul zařadit jedničku. Ve spojení s 12palcovými koly se tak skútr skvěle cítí zejména ve městě.

12palcová kola zajišťují lehkou ovladatelnost, mrštnost a hbitost přesně takovou, jakou ve městě oceníte. Proplétat se provozem můžete s naprostou lehkostí a samozřejmostí menších skútrů, ale přitom máte k dispozici objem motoru téměř dvakrát větší než obvyklé 125ky. „Tříkilo“ váží plně natankované 158 kg a ovládá se jednou rukou.

Pokud vyrazíte za hranice města, tak motor poskytuje dostatečný tah až někam k úrovni 110 km/h, pak už začne rychlost přibývat volnějším tempem a svou roli bude hrát také aerodynamika a absence plexi. Úplně na dlouhé cestování tento skútr není a jeho hlavním teritoriem je a bude město.

Tam si jeho přednosti ale nemůžete nezamilovat. Mrštnost skútru spojená s vyšším dostupným výkonem díky většímu objemu je návyková a stačí pár minut a člověk se už proplétá provozem s lehkostí vyhrazenou menším 125kám.

Technika, styl, zpracování – všechno na jedničku. Za to si Vespa ovšem také řekne cenu – tato limitovaná verze se prodává za 175 900,- Kč. To je na tuto kategorii vyšší cenu, vyvážena je však kvalitou a prvotřídním stylem.

Tomáš Beran

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*