Aprilia Tuareg 660

Naším dalším letošním testem prošla novinka loňského roku od Aprilie s názvem Tuareg 660.

Tato motorka je zástupem cestovních, resp. adventure endur, což znamená, že je velmi dobře připravena na vyjížďky mimo zpevněné silnice. Jak Aprilia už vloni avizovala, hodlá zužitkovat svůj nový dvouválec o objemu 660 ccm nejen v supersportu střední třídy (RS 660) a naháči od něho odvozeného (Tuono 660), ale také v cestovním enduru této střední kategorie. Výsledkem je pak Tuareg 660, tj. cestovní enduro střední třídy, které jsme měli nyní možnost otestovat.

První pocity:

První pocity při sednutí na Tuarega byly perfektní. Zejména nás velmi příjemně potěšila snadná ovladatelnost na místě. Otočit se a vymotat s motorkou bylo naprosto lehké. Široká řidítka a úzká přední pneumatika zajišťují na místě velmi příjemnou manipulaci.

Jak je u motorek této kategorie navíc zvykem, jízdní pozice je vzpřímená, komfortní a nadmíru cestovatelsky příjemná. Nakopnete jedničku, spojka lehce a čitelně zabere a Tuareg se sametově rozjede. Opravdu, po prvním nasednutí jsme se hned usmívali, jak příjemně se s motorkou zacházelo a kolik sebevědomí poskytuje. Vůbec bychom se nebáli tuto motorku doporučit i začátečníkům.

Motor a převodovka:

Jak bylo již v úvodu zmíněno, Tuarega pohání dvouválcové véčko s objemem 660 kubíků. Výkon je oproti superbiku a naháči snížen na 80 k (59 kW), což je ale pro tuto kategorii motorek naprosto dostačující. Točivý moment vrcholí hodnotou 70 Nm při 6 500 otáčkách.

Tuareg se svižně rozjíždí, jakkoli nečekejte trhání asfaltu, ostatně s tím souvisí i naladění podvozku (o tom dále). S radostí se nechá točit a jeho projev je velmi kultivovaný. Nevadí mu ani nízké otáčky, ze kterých se sbírá s lehkostí a nenuceností. Žádné škubání nebo necitlivá reakce na plyn se nekonají.

Při proplouvání městem nebudete cítit absolutně žádné nedostatky výkonu a když vyrazíte mimo silnici, oceníte jemnou dávkovatelnost plynu.

Převodovka je šestistupňová a můžete si k ní přiobjednat v rámci příslušenství i quickshifter (my ho neměli). Kvalty tam padají snadno a se zvukovým projevem, který jasně naznačuje, že zařazeno bylo (řadička má takový poctivý off-road chod).

Podvozek a jízda v terénu:

Tuareg se nějakého terénu nebojí, takže přijíždí na předním 21“ a zadním 18“ kole. Přední je rozměr 90-90/21 a zadní je 150/18. Ráfky jsou vyplétané a obuté do pneumatik naznačujících jednoznačně off-roadové ambice.

Podvozek je nastaven do komfortu a aby žehlil nerovnosti mimo silnici. Je tedy měkký a poddajný. Při prudším zabrzdění se ponoří a při prudším přidání plynu zase „zakloní“. Jeho kvality oceníte hlavně mimo silnice. Zkoušeli jsme sice jenom polní cesty, ale stejně máte pocit, jako když jedete po koberci a ne po rozbité polňačce.

Elektronika:

Tuareg přijíždí se čtyřmi přednastavenými jízdními režimy (Urban, Explore, Individual a Offroad). Jak názvy těchto režimu napovídají, některé jsou vhodné do města, jiné do terénu a Individual si prostě nastavíte podle sebe.

Celkový dojem:

Tuareg na nás udělal skvělý dojem svou ovladatelností, uživatelskou vstřícností a jeho schopnostmi v terénu, za což si Aprilia ovšem také nechá pěkně zaplatit – Tuarega pořídíte za 320 000 Kč. Jedinou výtku jsme měli k brzdám – nevíme, jestli za to může axiální pumpa, ale brzdný účinek hodnotíme spíš jako slabší a ve městě mezi auty je na to třeba dávat pozor.

Tomáš Beran

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*