BMW Motorrad nám letos na podzim také představilo vylepšené RRo pod názvem M 1000 RR. V této generaci se jedná o pokračování v trendu vycizelovaných superbiků, jako bylo např HP4 (nikoli Race), protože nové motorkářské Mko (po vzoru aut) má silniční homologaci, jako měla HP4. Nejedná se tedy o čistokrevnou okruhovku, jako byla HP4 Race, ale toto Mko můžete vzít i na silnici.
Co se motoru týče, tak standarní RRo má 207 koní. Toto Mko pak 212. Nejvíc práce odvedlo BMW na motoru (titanové ojnice, užší vahadla, posunuté max. otáčky o 500, dvouokruhové kované písty s příčným žebrováním a hlavou válců s novou geometrií kanálu a zesílenými ložiskovými konzolami), který díky těmto změnám posílil a bude trhat ruce z ramen s ještě větší silou.
Kromě motoru se upravilo i zpřevodování, takže vzadu přibyl zub na rozetě a upravila se funkce antihopu na spojce.
Nutností jsou dneska už aerodynamická křidélka pro lepší stabilitu a přítlak ve vysokých rychlostech, takže Mko je také má.
Podvozek přebírá Mko ze standardního RRa, avšak posiluje na brzdách. BMW nenechalo nic náhodě a rovnou bralo díly ze specifikace pro WSBK, což znamená závodní brzdič od Nissinu.
Připlatit se dá dále ještě za Competition Paket – s M brzdovou pákou a pákou spojky, M stupačkami řidiče, M chráničem motoru, M Brake-Leverguard, paket M Carbon, eloxovaným kyvným rameno, řetěz M Endurance, M GPS laptrigger.
Výsledkem je úžasný balíček, jehož přednosti člověk nejlépe ocení na okruhu. Už se těším, až bude možnost se svézt.
Tomáš Beran
Přidejte odpověď