BMW M 1000 RR

BMW Motorrad nám letos na podzim také představilo vylepšené RRo pod názvem M 1000 RR. V této generaci se jedná o pokračování v trendu vycizelovaných superbiků, jako bylo např HP4 (nikoli Race), protože nové motorkářské Mko (po vzoru aut) má silniční homologaci, jako měla HP4. Nejedná se tedy o čistokrevnou okruhovku, jako byla HP4 Race, ale toto Mko můžete vzít i na silnici.

Co se motoru týče, tak standarní RRo má 207 koní. Toto Mko pak 212. Nejvíc práce odvedlo BMW na motoru (titanové ojnice, užší vahadla, posunuté max. otáčky o 500, dvouokruhové kované písty s příčným žebrováním a hlavou válců s novou geometrií kanálu a zesílenými ložiskovými konzolami), který díky těmto změnám posílil a bude trhat ruce z ramen s ještě větší silou.

Kromě motoru se upravilo i zpřevodování, takže vzadu přibyl zub na rozetě a upravila se funkce antihopu na spojce.

Nutností jsou dneska už aerodynamická křidélka pro lepší stabilitu a přítlak ve vysokých rychlostech, takže Mko je také má.

Podvozek přebírá Mko ze standardního RRa, avšak posiluje na brzdách. BMW nenechalo nic náhodě a rovnou bralo díly ze specifikace pro WSBK, což znamená závodní brzdič od Nissinu.

Připlatit se dá dále ještě za Competition Paket – s M brzdovou pákou a pákou spojky, M stupačkami řidiče, M chráničem motoru, M Brake-Leverguard, paket M Carbon, eloxovaným kyvným rameno, řetěz M Endurance, M GPS laptrigger.

Výsledkem je úžasný balíček, jehož přednosti člověk nejlépe ocení na okruhu. Už se těším, až bude možnost se svézt.

Tomáš Beran

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*