Moto Guzzi V850 TT – limitovaná verze Guardia d´Onore 1946

V redakci jsme měli nedávno lahůdku – Moto Guzzi V850 TT v limitované edici Guardia d´Onore. Tento model je speciální edici standardní MG V850 TT, a to k 75. výročí počátku využívání těchto motorek pro čestnou stráž prezidentských kolon v Itálii, když od roku 1946 používá prezidentská kolona zvláštní strážní jednotky italských prezidentů právě tyto motorky.

Moto Guzzi jich vyrobila jen 1946 a na brýlích a na lakování kapoty svému majiteli připomíná, že jeho motorka patří k této edici, včetně uvedení pořadového výrobního čísla.

Co se technických parametrů této motorky týče, tak k jejímu pohonu slouží podélně uložený dvouválec, jehož hlavy svírají úhel 90 stupňů. Po nastartování naskočí s charakteristickým zvukem a projevem (při vrknutí se klopí doprava). Jeho objem, jak název motorky napovídá, je 850 kubíků a maximální výkon je 76 koní v 7 500 otáčkách. Nejvyšší točivý moment nastupuje v 5 000 otáčkách a má hodnotu 82 Nm. Když se MG postaví na  váhu, naměříte v natankovaném stavu 243 kg.

Přední odpružení zajišťuje USD vidlice, u které můžete nastavit předpětí pružin. Tutéž možnost nastavení nabízí zadní tlumič. O sekundární pohon se stará kardan a nádrž pojme příjemných cestovních 23 litrů. Přední kolo je 19“ a obouvá pneu 110/80. Zadní je standardní 17ka s obutím 150/70. Ráfky jsou pletené. O zastavení se postarají radiální Bremba.

První dojem z motorky je velmi dobrý. Příjemná jezdecká pozice, pohodlné sedlo, povědomý displej podobný tomu, který známe např. od Aprilie a snadné ovládání. Zařadím jedničku a 850ka se příjemně a hladce rozjede. Charakteristika motoru evokuje pohodlné cestování, rozsah otáček je mezi 3 a 7 tisíci, takže při svižnějším tempu je nutné hodně řadit. Převodovka a řadička ale předou jako samet, kvalty tam padají lehce a bez odporu (to např. u letos dříve testovaného Touarega nebo nedávno testovaného Tuona RR od Aprilie padaly kvalty na místo s masivním kovovým rázem).

Dvouválec má spoustu sil už dole a není nutné ho točit do maxima, aby zajistil příjemnou cestovní dynamiku. Pokud ho pobídnete, rozjede se až za hranici 160 km/h, ale tahle motorka není myšlená na hltání dálnic ve vysokých rychlostech. Je pohodlná a ta spíš stimuluje cestovně-kochací režim. Z nádrže si při takovém tempu bere necelých 5 litrů a nebyl by problém na ni ujet třeba 300 kilometrů.

Podvozek je cestovně měkčí a houpavý. Při prudším přidání plynu si přisedne na zadek a při prudších brzdách se zase ponoří do vidlí. Brzdy fungují, na to v jakém segmentu se pohybujeme, obstojně, jakkoli trochu ostřejší zákus by jim neuškodil. Při vyšších dálničních rychlostech je nutné s tím počítat a jízdní styl přizpůsobit.

Designově zaujme typická dvojice předních světel, která je charakteristickým poznávacím znamením Moto Guzzi. Motorka poutá pozornost a uvidíte hodně vztyčených palců.

Celkový dojem z motorky je vynikající. V85 TT je vypiplaný cesťák střední kategorie. Jistě, v této třídě je hodně hráčů, ale pokud budete chtít něco výjimečnějšího na příjemné cestování, bude pro vás tato motorka dobrou volbou.

Tomáš Beran

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*