V redakci jsme měli nedávno lahůdku – Moto Guzzi V850 TT v limitované edici Guardia d´Onore. Tento model je speciální edici standardní MG V850 TT, a to k 75. výročí počátku využívání těchto motorek pro čestnou stráž prezidentských kolon v Itálii, když od roku 1946 používá prezidentská kolona zvláštní strážní jednotky italských prezidentů právě tyto motorky.
Moto Guzzi jich vyrobila jen 1946 a na brýlích a na lakování kapoty svému majiteli připomíná, že jeho motorka patří k této edici, včetně uvedení pořadového výrobního čísla.
Co se technických parametrů této motorky týče, tak k jejímu pohonu slouží podélně uložený dvouválec, jehož hlavy svírají úhel 90 stupňů. Po nastartování naskočí s charakteristickým zvukem a projevem (při vrknutí se klopí doprava). Jeho objem, jak název motorky napovídá, je 850 kubíků a maximální výkon je 76 koní v 7 500 otáčkách. Nejvyšší točivý moment nastupuje v 5 000 otáčkách a má hodnotu 82 Nm. Když se MG postaví na váhu, naměříte v natankovaném stavu 243 kg.
Přední odpružení zajišťuje USD vidlice, u které můžete nastavit předpětí pružin. Tutéž možnost nastavení nabízí zadní tlumič. O sekundární pohon se stará kardan a nádrž pojme příjemných cestovních 23 litrů. Přední kolo je 19“ a obouvá pneu 110/80. Zadní je standardní 17ka s obutím 150/70. Ráfky jsou pletené. O zastavení se postarají radiální Bremba.
První dojem z motorky je velmi dobrý. Příjemná jezdecká pozice, pohodlné sedlo, povědomý displej podobný tomu, který známe např. od Aprilie a snadné ovládání. Zařadím jedničku a 850ka se příjemně a hladce rozjede. Charakteristika motoru evokuje pohodlné cestování, rozsah otáček je mezi 3 a 7 tisíci, takže při svižnějším tempu je nutné hodně řadit. Převodovka a řadička ale předou jako samet, kvalty tam padají lehce a bez odporu (to např. u letos dříve testovaného Touarega nebo nedávno testovaného Tuona RR od Aprilie padaly kvalty na místo s masivním kovovým rázem).
Dvouválec má spoustu sil už dole a není nutné ho točit do maxima, aby zajistil příjemnou cestovní dynamiku. Pokud ho pobídnete, rozjede se až za hranici 160 km/h, ale tahle motorka není myšlená na hltání dálnic ve vysokých rychlostech. Je pohodlná a ta spíš stimuluje cestovně-kochací režim. Z nádrže si při takovém tempu bere necelých 5 litrů a nebyl by problém na ni ujet třeba 300 kilometrů.
Podvozek je cestovně měkčí a houpavý. Při prudším přidání plynu si přisedne na zadek a při prudších brzdách se zase ponoří do vidlí. Brzdy fungují, na to v jakém segmentu se pohybujeme, obstojně, jakkoli trochu ostřejší zákus by jim neuškodil. Při vyšších dálničních rychlostech je nutné s tím počítat a jízdní styl přizpůsobit.
Designově zaujme typická dvojice předních světel, která je charakteristickým poznávacím znamením Moto Guzzi. Motorka poutá pozornost a uvidíte hodně vztyčených palců.
Celkový dojem z motorky je vynikající. V85 TT je vypiplaný cesťák střední kategorie. Jistě, v této třídě je hodně hráčů, ale pokud budete chtít něco výjimečnějšího na příjemné cestování, bude pro vás tato motorka dobrou volbou.
Tomáš Beran
Přidejte odpověď