Aprilia SR GT 200 Sport

Do posledního letního testu jsme si pozvali skútr od Aprilie, a to konkrétně model SR GT 200. V této rodině skútrů Aprilia nabízí jak tuto 175ku, tak i standardní 125ku pro držitele řidičských oprávnění skupiny B. Námi testovaný model byl nejvybavenější v této řadě, tzn. měl nejen větší objem, ale i paket Sport, který se vyznačuje pěkným žlutým lakováním.

Než nasedneme, na chvilku se zastavíme u designu. Je to Italka, takže je jednoduše krásná. Vyvážené proporce, pěkné barvy, oku lahodící tvary a sportovně navržené rozměry. Designově nedokážeme nic vytknout. Za tímhle skútrem se rádi otočíte.

K technice krátce prozradíme, že motor je jednoválec o objemu 174 ccm a dává 13 kW při 8 500 otáčkách. Mokrá hmotnost má být 148 kilo. Přední kolo je 14ka a zadní 13ka. Nádrž pojme 9 litrů.

A teď k jízdě. Rovnou prozradíme, že nás „dvoukilo“ naprosto nadchlo. Do města je perfektní a pokud máte řidičské oprávnění, určitě bych dal přednost této vyšší kubatuře, protože 125ka je lehčí jen o 4 kila. Ty dvě kilowatty a 50 kubíků navíc rozhodně oceníte a ta čtyři kila nepoznáte. Při testování jsme vyrazili do nejhustšího ranního a odpoledního provozu velkoměsta, abychom si ověřili, jak si poradí při kličkování mezi zrcátky a při startech na semaforech.

A Aprilia si tady vede skvěle. Příjemně ovladatelná a mrštná při kličkování mezi auty. Dostatečně lehká a úzká na ostré zatáčky a vyhýbání i v tom nejsilnějším provozu. S využitím jejich subtilních tvarů se protáhnete všude tam, kde se motorky neprotáhnou, abyste mohli jako první stát na světlech. Jak padne zelená, otočíte naplno heftem a auta necháte daleko za sebou. Takto to máme po městě rádi. Tohle je ideální pole pro skútry, kde dokážou využít své nízké váhy, mrštnosti a útlých tvarů. Aprilia SR GT 200 Sport je do ucpaných měst jako stvořená.

Když jsme ji dostatečně protáhli nejsilnějším provozem, přišel čas na testování na rychlostních komunikacích a i tady se vedla skvěle. Na 80-100 se rozjede za chvilinku a nemá problém i s dálniční 130kou. Po obchvatech a podobných typech komunikací budete jezdit bez nepříjemného pocitu, že už nezrychlíte nebo že z nebezpečné situace nezmizíte. Jasně, není to 100koňová motorka, ale sil má dost na to, aby i na těchto komunikacích jela bezpečně a suverénně. Na cestování mimo město jsme se sice nevydali, takže čistě dálniční provoz hodnotit nemůžeme, ale věříme, že i to by se dalo bez větších kompromisů.

Dovedu si ji představit i jako příměstské přibližovadlo. Zvládne to to všechno.

Co se ergonomie týče, je perfektní. Na LCD displeji je vidět vše, co potřebujete (jediný relevantní údaj je stejně jen rychlost). Nohy si můžete natáhnout nebo dát pod sebe, řídítka jsou tam, kde mají být. S tímhle skútrem se sžijete za 5 vteřin.

Skvělá je spotřeba a objem nádrže. Ta pojme 9 litrů a dojezd na ni je reálných 350 kilometrů, tudíž spotřeba je lehce nad 2,5l. Co se provozních nákladů týče, je to perfektní.

A tady si neodpustíme rýpanec do elektroskútrů. Měli jsem letos na testování Piaggio One s výkonem 2 kW, takže můžeme porovnávat, protože se jedná o cenově blízké modely. Elektro stojí 110 000 Kč a Aprilia stojí 117 000 Kč. Při srovnatelné ceně naprosto nesrovnatelná užitná hodnota. Když odhlédneme od toho, že benzín jede a elektrika nejede (samozřejmě je tam handicap ve výkonu), tak na těch 350 kilometrů dojezdu tankujete 3 minuty. U elektriky nabíjíte 6 hodin, abyste ujeli 50 km. Tohle jasně ukazuje, jaké jsou elektroskútry naprosto slepá ulička. Na 7x kratší dojezd nabíjíte 120x déle.

Za nás – pokud si chcete koupit super skútra do města nebo na dojíždění, je tahle Aprilia skvělá volba a my rozhodně doporučujeme.

Tomáš Beran

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*