BMW S 1000 R 2021

BMW nám představilo nové Rko pro sezonu 2021 a je rozhodně o čem psát.

Pro mne jako pro majitele stávající BMW S 1000 R byla tato novinka velmi očekáváná a proto jsem dychtivě čekal na každou novou zprávu, která nám poví, jak bude vypadat a jaké bude nové „Rko“. Výstavní autosalony, kde bychom si novinky mohli okoukat, byly bohužel letos zrušené, takže prezentaci tentokrát BMW muselo udělat na webu a představení to bylo našlapané akcí a dynamikou, jak od takové motorky samozřejmě očekávám.

To hlavní, na co se zaměřila nejprve moje pozornost, byl motor. Nová generace Rka přichází s upravenou verzí motoru z S 1000 RR, ale jak je zvykem naladěnou na více silniční a každodenní použití.

BMW tedy naladilo motor na 165 koní a 114 Nm, což jsou hodnoty, které korespondují u BMW s tímto typem motocyklu podobně i v předchozí generaci. Značka se tedy vydala cestou větší každodenní použitelnosti, než maximálního výkonu jako některé konkurenční značky. Jako majitel předchozí generace rozhodně nemohu říct, že by motorce snad chyběl výkon a naopak její zátah ze středních otáček je na řadový čtyřválec perfektní. Finální verdikt ohledně toho, jak se motor povedl, si nicméně musím nechat až na možnost motorku otestovat. Pokud ale motor bude fungovat tak příjemně jako v předchozí generaci, je Rko trefou do černého.

Samozřejmě až při vyzkoušení bude možné poznat, jak se EURO 5 a nutnost ho plnit projevila na reakcích motoru a průběhu výkonu a točivého momentu. Pochopitelně nějaký ten laďáček určitě není špatný nápad, jakkoli BMW za to nemůže, protože emisní a hlukové limity motorka plnit musí.

Co se designu týče, Rko jednoznačně sdílí značnou část komponentů s RRem, ale přední světlo už je zase trochu jinak stylizované oproti RRu. Pořád se bavíme o naháči, takže množství kapot je možná trochu větší než u jiných, ale je to podobné jako u minulé generace a mně se to takto polokapotované líbí víc než úplný naháč.

Jinak mezigeneračně BMW uvádí, že motorka zhubla na 199 kilo pohotovostní hmotnosti, přičemž v nabídce jsou (podobně jako u RRa) kovaná a karbonová kola, která rozhodně přispějí k menší váze a lepší ovladatelnosti.

Brzdy a podvozek přebírá Rko od RRa, na což nikdy stížnosti nebyly. Uvidíme, jestli do budoucna BMW nabídne ještě nějaké ostřejší pakety s komponenty od Ohlins nebo Brembo. I ty stávající ale snesou to nejpřísnější srovnání.

Co se elektronického balíčku týče, tak opět na motorce najdeme maximum věcí převzatých z RRa. Samozřejmě TFT displej, který už byl potřeba (původní Rko mělo ještě LCD), jízdní režimy, možnosti spousty nastavení, prostě všechno to, co máme rádi.

Jakmile budu mít možnost Rko otestovat, připravím podrobnou recenzi.

Tomáš Beran

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*