Yamaha MT-09 SP – další redakční minitest

Do redakčního minitestu jsme teď zařadili Yamahu MT-09 SP. Vybírám si druhou motorku vedle superbiku a začal jsem testovat naháče střední třídy. A protože Yamaha teď měla testovací dny, vyzkoušel jsem právě tento model.

Motor z MT-09 jsem měl možnost už vloni vyzkoušet v XSR-900, takže jsem byl zvědav, jak si povede v „našlápnutější“ verzi s označením SP.

Yamahy to dnes nemají lehké. Ten jejich design spadá mnohdy do kategorie „only mother can love“. Na testovacích dnech byla řada motorek od Yamahy, takže si člověk tu „dark side„ mohl prohlédnout z více úhlů a na více motorkách. MT-09 a MT-10 za mne dopadly asi nejhůř, když zepředu vypadají jako po nárazu do zdi. Podivné přední světlomety a ten vystrčený klakson zepředu na vidlici, to se musel někdo zbláznit. Ale co, za řidítky to vidět není.

Po usednutí vypadá ergonomicky vše v pořádku. Posez je příjemně vzpřímený (až moc na sportovního naháče), nohy nízko, řidítka ve správném místě, jen ta titěrná tlačítka nejsou moc na ovládání v rukavicích.

Startuju, kopnu za jedna a frčím. Motorka je uživatelsky moc příjemná, snadno se ovládá, quickshifter funguje bez problémů. Po pár metrech podkopávám kvalt a chytám MT-09 SP pod krkem, aby mi ukázala, jestli v ní vězí něco ze sportovních ambic, protože já hledám sportovního naháče.

120 koní se snaží uspokojit mé sportovní choutky, ale nemají to po přesednutí z 200koňového superbiku snadné. Drtím plyn do plna, abych viděl, jak pojede. Řekl bych, na okreskové kroucení zatáček, že to stačí. Nečekejte rvaní rukou z ramen ani zátah lokomotivy, ale motorka je hravá, docela jede a dokáže bavit.

Ale je to verze SP, vzadu s pérem od Ohlinsu, tak na motorku v zatáčkách tlačím. Moc tvrdá není. Docela se houpe a pod plynem to tlumič nedává. Není v tom ta sebejistota superbiku, kdy motorka jede jako po kolejích. Zablbnete si, to jo, ale tlačit naplno mi neposkytlo ten pocit jistoty, že podvozek drží s motorem krok. Brzdy nestojí za moc. Měkké, málo citu.

Takže jaký byl celkový dojem? Celkový dojem byl dobrý. MT-09 je méně sportovní a víc cestovatelská, čemuž odpovídá pozice řídítek, stupaček a sedla. Hltat s ní kilometry asi nebude problém a když si budete chtít zablbnout a vyčistit si hlavu, bude fungovat dobře. Pokud nečekáte naposilovaný sval, ale příjemného a zábavného naháče střední třídy, nezklame vás. Samozřejmě jen za podmínky, že akceptujete její design.

Tomáš Beran

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*