I Yamaha nám začala představovat novinky elektronickou cestou a jednou z novinek na rok 2021 je inovovaná MT-09 – naháč, řekněme, střední třídy.
MT-09 je už na trhu nějaký ten rok a mezi nekapotovanými motorkami střední kategorie se přetahuje o prodeje např. s KTM 890, BMW 900 R a Triumphem Street Triple.
Jako všichni výrobci, musí i MT-09 od Yamaha projít úpravami, aby vyhověla EURO 5 normě a výsledkem je tento inovovaný model pro rok 2021.
Jak asi známo, MT-09 pohání tříválec, přičemž nově má objem 889 ccm. Výkon činí 119 koní při 10 000 otáčkách a nejvyšší hodnotu točivého momentu naleznete v 7 tisících, a to 93 Nm. MT-09 patří mezi lehčí motorky ve své kategorii, přičemž natankovaná váží 189 kilo (tak třeba o tom si taková Honda CB650R, jako její konkurent, může se svými 207 kily nechat jen zdát).
Mezi novinky příští sezony tohoto modelu pak Yamaha uvádí:
- Zcela nový lehký rám z hliníku litého pod tlakem metodou CF
- Šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU) a systémy podpory jízdy sledující náklon
- Plnobarevný 3,5″ TFT displej
- Kompaktní LED světlomet s dvojí funkcí
- Systém rychlořazení (QSS)
- Lehká kola SpinForged
- Nové nastavitelné odpružení
- Radiální přední hlavní válec brzdy
Design – to je otázka sama pro sebe. Předek nahatých Yamah v posledních letech je takový dost zvláštní. Ostré hrany, v čemž vynikala zejména MT-10. U Yamahy tomu říkají „dark side of Japan“ a přesně tak to na mne na fotkách působí. Dost temně a ponuře. Ale design je subjektivní věc. Yamahy jsou jako motorky super a MT-09 funguje jako skvělý univerzál – má dost koní na to, aby na okreskách pobavila a přitom je lehká a obratná např. do městského provozu.
Ve střední tříde je tedy našlapáno – MT-09, Duke 890 a Triumph Street Triple – všechno parádní motorky a je dobře, že je z čeho vybírat.
Tomáš Beran
Přidejte odpověď